Sista helgen i BsAs

Onsdagen fortsatte i vodkans tecken och lokalerna fylldes av folk från hostelet och även med folk från det gamla Milhouse. En klunk, två klunkar, tre klunkar...... o.s.v. och helt plötsligt var klockan två. Vilka klubbar är bra? vart ska ni? Vad kostar vad? Jag och två killar från Brasilien valde Bahrein, men taxichauffören valde något annat. En halvtimme senare var vi långt borta utav helvete och taxichauffören hade fyra tabletter E som han gärna ville sälja till oss. Vi klev av taxin och gick in på klubben som chaffisen valt åt oss. Inträdet kostade 50 pesos och då vi ifrågasatte varför det stod 15 pesos på biljetten så kryssade vakten över 15 pesos och skrev dit 50 istället. Klubben var rätt liten, men helt ok ändå. Efter ännu en kväll meningslöst hängande på en nattklubb som jag inte ens tycker om, så letade jag reda på en taxi och fui a la milhouse. Jag blev inte alls förvånad att det var ungefär halva priset att åka tillbaka än det var att åka dit. Klockan sex på morgonen hittade jag mig till sängen och 08.00 ringer väckarklockan och jag skuttar inte inte direkt ur sängen.

Gårdagen var lugn. Lite slödrickande och två filmer senare så letade jag mig till sängs, kollade på klockan och såg att den ändå hade hunnit bli två. 07.00 ringde klockan imorse för första gången och 07.30 så slutade jag snooza (sorry room-mates). Utan frukost hoppade jag in i tunnelbanan och åkte mot belgrano där dagens lektioner skulle hållas. Åtta på morgonen så möts man av ett gäng väldigt slitna Argentinare i tunnelbanan. Alla ser ut som att dom precis kommit ut från krogen och sedan försökt att fräsha upp sig lite. Tjejerna har lyckats bättra på sminket lite och killarna har bytt skjorta och blött upp håret lite. Väl framme så inser jag att det finns fyra utgångar inom en radie på 50 meter och jag hade ingen aning om vart jag skulle träffa min lärare Ana. Men efter lite vatten och en mcdonaldsburgare så hittade vi igen varandra och började sedan att vandra runt belgrano. En kyrka, en park och ett väldigt litet China-town för en så stor stad var nog det enda som var intressant där. Men det var trevligt och jag återvände hem med ett gott humör efter att ha sagt farväl till Ana. Sista lektionen med min lärarinna Elisa innehöll endast två timmars kallprat på spanska, mate-drickande och en massa skratt, uppe på terassen. Vi har bytt telefonnummer och kommer att hålla e-mail-kontakt i fortsättningen. Men ibland låter det bara så....

17.20 tror jag att tiden ligger på nu och jag har planerat att försöka ta det lugnt idag för att kunna ta vara på dagen imorgon. Vilken är min sista dag här i BsAs. Just nu så sitter jag och försöker planera fortsättningen på min tripp och lotten verkar falla på "el tigre" på söndag, en natt och sedan ta färjan över till Uruguay och de vackra stränderna. Tigre är en av BsAs urbefolknings absolut populäraste semesterställe och har allt som inte BsAs har. Lugn, tystnad, natur och vatten! Jag ser verkligen framemot lite "semester" och rehab just nu.


/Aron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0