Framme i Colonia

Igårkväll ramlade det in en massa folk på hostelet i Manantiales, samtidigt som regnet öste ner. Det var bland de värsta regnoväder jag någonsin sett och bbq-kvällen blev flyttad till inomhus. Under happyhour så besökte folk baren även fast regnet fortfarande sipprade på rätt bra. Jag hade hittat min plats inuti baren och alla nya  gäster trodde visst att jag jobbade där. Precis som jag skrev sist så blev det en väldigt slapp dag och en smått onykter kväll. Vi var många som peppade utgång, men än en gång så straffade det sig att jag hoppar över att ta en siesta mitt på dagen och då blir la fiesta lidande istället. Jag somnade då jag bara skulle vila en stund och när dom försökte väcka mig så hade jag mest mumlat och pratat i sömnen. 

Under resans gång så har jag blivit tagen för alla möjliga nationaliteter. Jag har hört en hel del gissningar på Israel, en del på Australien, ett par gånger på holland, tyskland och österike och det har faktiskt hänt att folk trott att jag kommer från Brasilien, men då har det varit mer av ett missförstånd eftersom jag rest med en kille från Brasilien. Men igår var första gången jag blivit tagen for att vara från Uruguay och det var dom stensäkra på, men mest för att jag drack mate tillsammans med personalen. Det fina med hostel är att oftast så är hälften av personalen också är ute och reser och bara har stannat upp ett tag för att tjäna lite pengar. Det gör stämningen väldigt personlig och man kommer lätt överrens med dom. Jag blev nästan övertalad att stanna två nätter till och hoppa över Colonia, vilket hade varit trevligt. Men vem vet... Jag kanske åker tillbaka dit en sväng igen. Det var det bästa hostelet hittills och jag har inte riktigt bestämt mig om jag älskade staden eller inte.

Klockan är nu 19.20 och jag har överlevt två bussresor och jag har lyckats hitta ett hostel här tio minuter från busstationen. Det är samma hostelkedja som jag bodde på tidigare och jag blir nog kvar här för två nätter. Jag bor i ett dorm med åtta bäddar och genom att titta mig runt på sängarna så ser det ut som ett tjejdorm. rummet är oftast indelade så gott det går med killar i ett och tjejer i ett annat. Men ibland går det inte och dom får slänga in en kille i ett tjejrum eller tvärtom, vilket verkar vara fallet här. Jag får endast bo i detta rum en natt och måste checka ut och checka in igen imorgon och flytta till ett mindre rum. Nu ska jag leta reda på en dusch, duscha en sväng, växla in lite pengar och sen ta en titt på staden där det bor runt 22 000 personer.

tjo /Aron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0