Mendoza

Dags att klämma in en uppdatering kanske!

Som sagt så lämnade jag Rosario och den kära familj som jag i princip bodde med. Den allt för sympatiska mamman i huset tyckte att det var väldigt tråkigt att jag lämnade dom, sa att jag borde komma och hälsa på igen och om inte så borde jag skicka ett vykort iallafall. Gående därifrån så kändes det självklart att jag skulle göra det, men känner jag mig själv rätt så kommer det aldrig att hända. Jag vandrade mig vidare till terminalen och hoppades på att hitta en nattbuss som skulle ta mig till Mendoza. Det andra kompaniet jag kollade med hade platser lediga. Så under 36 timmar så hade jag enbart ätit en hamburgare, åkt buss i 14,5 timme och sovit runt två timmar.

Väl framme på hostelet så möttes jag av en varm och mysig atmosfär, inte för mycket folk och inte för lite heller. Efter incheckning så hamnade jag på den närmaste restaurangen där dom sålde en stor burgare med coca-cola för under 15kr och i väntan på hamburgaren så fastnade jag i ett långt samtal med en av männen som jobbade där. Det slutade med att jag tryckte i mig ännu en burgare och efter en lång presentation av mendozas alla lokala drycker så slutade det med att jag sköljde ner hamburgaren med den lokala ölen andes som befolkningen verkligen älskar och är stolt över. Senare efter ett par timmars vandrande så kom jag tillbaka på hostelet trött och utmattad och kvällen avslutades med en köttbit på en bra restaurang tillsammans med min nya room-mate Will från Ohio. Han är en trevlig person, men ibland så verkar han väldigt undlig och jag stör mig på att han enbart har en sorts funktionströja och alltid bär någon sorts trekking-byxor som är skitiga och slitna, vilket inte alls riktigt passar in en kväll ute i Mendoza.

I onsdags vaknade jag upp och hamnade i samma frukostbord som två stycken galna Holländska killar och en tjej ifrån Seattle. Planerna för första dagen styrdes väldigt fort till den självklara utflyckten i Mendoza. Att hyra cyklar och cykla runt bland alla vingårdar, gå turer, testa en massa viner, äta choklad och bara vimla omkring tillsammans med alla turister som försöker cykla rakt mellan alla stora druvfält, där bilarna kör som galningar. Efter en massa timmars trampande, en hel del vin i kroppen och lite ny insikt i hur tillverkningen går till så började mörkret att fall och vi fick poliseskort tillbaka till cykeluthyrningen. Dagen var grymt rolig, Killarna från Holland är väldigt underhållande och jag funderar på att skippa att hänga med dom på klubben ikväll, eftersom jag inte riktigt kan hänga med på deras tempo.

Så vad kommer nyårsafton i Mendoza då bjuda på?
Klockan är nu 12.10 och nu sitter vi här jag Will och Susan (tjejen från Seattle) och helt seriöst diskuterar vart vi kan hitta ett ställe där gamlingar firar nyår, eftersom ingen av oss är särkilt mycket för Technoklubbar där man varken kan röra sig eller prata med varandra. Jag har ändå en känsla av att kvällen kommer att bli bra och ifall den blir hård, sen, tidig eller alldeles lagom har jag ingen aning om.

Gott nytt år /Aron


Kommentarer
Postat av: cicci

Gott Nytt År! :)

2009-12-31 @ 16:50:01
URL: http://ciaocicci.blogg.se/
Postat av: isa

Gott nytt år Aron, hoppas att du har ett gott avslut på detta år, ha det

2009-12-31 @ 21:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0