Montevideo avklarat! Nya äventyr imorgon

Jag har vandra, vandrat, vandrat och vandrat. Igår gick jag i ungefär sex timmar och idag har jag hunnit med runt åtta timmar. Jag har hunnit med ett antal öl, en semi-fin restaurang med min Brasilianare Rafel och jag har haft två nätters riktigt god sömn. Staden är rätt fin längs efter kusten och stämningen här runtomkring är riktigt fin. Folk är slappa, folk joggar på alla möjliga lustiga sätt längs stränderna och när solen börjar gå ner så sitter det ungdomar överallt och spelar gitarr, lyssnar på musik och delar en en liters öl mellan varandra och vissa sparkar boll och spelar beachvolley. Precis som i Buenos Aires så flödar kärleken här väldigt mycket och folk sitter i romantiska ställningar och blickar ut över havet precis som om dom satt och posade för någon tidning. Staden är inte överdriven på något sätt, den är inte fantastisk på något sätt men det håller en bra standard, är stor som dubbla stockholm och har stränder och natur som man verkligen inte är van med.

Imorgon drar det vidare till Punta del este tillsammans med Rafael och jag ska precis nu boka hostelet innan jag går ut och äter. Ärligt talat så har jag ingen aning om vad som finns där, men det känns som att jag borde ge Uruguay mer tid och tydligen så verkar det vara ett populärt resmål. Just nu så bor det en Brasiliansk kille, en holländsk, en fransk och en från Carlifonien i det här rummet och jag har börjat inse nu att folket jag bodde med på milhouse inte var backpackers. Det här är backpackers som reser på riktigt

Klockan är nu 21.15 och jag är sjukt hungrig. Jag har precis kollat hur mycket pengar jag har gjort av med och i den här takten så skulle min resa hålla i max fyra månader till. Jag har svårt att bestämma mig om jag ska leva lyxigt eller om jag mest ska försöka dra ut på resan. Tankarna om vad som händer sen börjar smyga sig på mer och mer och jag är verkligen inte sugen på att gå "tillbaka till vardagen" igen. Jag är inne i ett otroligt bra flow just nu och jag är allmänt välmående. Men ibland dyker det upp känslor som säger att jag borde göra något mer meningsfullt. Jag vet inte vad och när jag tänker på det ibland så får jag en bild av livet som väldigt platt. Ibland så kan jag bara sitta på en bänk och tänka tillbaka på vad jag har varit med om och då får jag ett stort leende på läpparna när jag tänker på allt som jag kommer vara med om under resten av resan. "Du kommer att känna ALLT" som en Portuguisisk kille sa precis innan han åkte hem efter sin 17 månaders resa.

Ta hand om er /Aron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0