Natten till....

Ryggsäcken är inhandlad, jobbet är uppsagt och lägenheten är tömd och har fått nya hyresgäster. Kontot är fyllt med pengar och allt jag har att bry mig om för tillfället är mig själv och min ryggsäck. Jag har sagt hejdå till mina nära och kära och har lämnat tillräckligt med avtryck efter mig för att känna mig trygg i att gå vidare.
    Klockan är nu runt 1 på natten och jag befinner mig för tillfället hos en god vän i Märsta. Den här natten är inte bara natten till imorgon, utan det här är natten innan jag lämnar Sverige. Natten innan jag lämnar vardagen och försöker att rymma ifrån alla uttjatade problem, vardagstristessen och det ständiga ekorrhjulet som endast går ut på att hålla den stora maskinen igång och grytan kokande. Vi är alla ersättningsbara på det planet!
    Det var ca: 7 månader sedan jag bokade den här biljetten och det var ca 1 år innan det och tiden därefter som triggade mig till att vilja lämna allting. Kärleksproblem, alkoholismen, svek, tristess, frustration och en allmän absurdism tog över allt och lämnade efter sig ett dolt hat. Med tiden och med en hel del rationellt tänkande så har förvisso allting svalnat och jag har haft god tid på mig att tänka igenom vad jag har och inte har. Vilka personer som betyder något och vilka som jag endast har haft roligt tillsammans med. Samt vad jag vill uppnå och vad jag är beredd att offra.

Resan går till Argentina, men jag kommer förhoppningsvis att besöka fler länder i Sydamerika under samma resa. Med den här bloggen så hade jag tänkt försöka att dela med mig lite av mina tankar och känslor som dyker uppunder resan och för er som väntade er en resedagbok som skulle fungera bra som en guidebok kommer nog att bli lite besvikna. Men jag hoppas att ni kommer kunna få ut något ändå.

Med vänliga hälsningar /Aron Alakangas


Kommentarer
Postat av: Bästa Katten

Hej då Aron!

Ha nu en riktigt trevlig vistelse i Argentina.

Jag kommer att följa din reseblogg med spänning!

Sköt om dig och ha så kul:)

2009-11-13 @ 05:23:56
Postat av: Max-Sandra

Hej Aron, hoppas du får det jättetrevligt! Jag ville egentligen bara säga att om du är kvar i Sydamerika i juli så MÅSTE du se den totala solförmörkelsen i Patagonien! Fy om du missar den!



/ Sandra

2009-11-13 @ 09:24:59
Postat av: Stefan

Adios Amigo!

Ha en trevlig resa, hoppas du har det riktigt spännande! :)

Kul att man kan får "följa med" på din resa genom bloggen :)



You take care now!

2009-11-13 @ 13:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0