Prostutition, demonstrationer och gator fyllda med artisteri

Starka politiska demonstrationer, slitna spanska lektioner och mina sista kontater gick till sofistikerade prostutierade som erbjöd mig alla möjliga olika tjänster med tjejer med olika nationaliteter. Levande musik, tango och gator fyllda av liv, passion och artisteri.

Jag känner mig idag inte det minsta ensam, jag känner mig inte det minsta obekväm och jag älskar verkligen milhouse hostel. Det är faktiskt lätt att hitta vänner här, bara man vågar ta för sig lite. Redan efter en natt så känner jag mig som en rookie, alla i personalen vet vad jag heter, folk hälsar och jag hjälper de nya gästerna att hitta rätt. Buenos Aires är en fantastisk stad så fort man hittar rätt och shoppingen här är väldigt exclusiv och det säljs bara den senaste teknologin och de dyraste märkerna på kläderna. Gatorna är fyllda av levande musik. En man står mitt på gatan och sjunger a capella och knyter nävarna hårt och vrider sig av den smärta han försöker förmedla. I hörnet sitter en man och spelar banjo och konstnärer slåss om att få en plats på gatan. En man sitter och putsar en annan mans och ser ut att ha ett djupt samtal. Folk är kära och matar varandra med den fantastiska Argentinska glassen (helados). Medans en annan man går efter dom med en gammeldags speldosa. Men går man lite längre fram så ser man folk som flockas för något ännu mer intressant. Tango! Mitt på gatan, uppklädda och med levande musik. Folk står i en ring runt och jublar och applåderar för fullt så fort dom lyckas med några svåra läckra steg. Gatorna är ett enda stort sprakande artisteri. Men på vägen tillbaka stannar trafiken och ett stort demonstrationståg går förbi. Poliser och fulla människor springer omkring okontrollerat och en man kom och tog tag i mig och tog mig därifrån då ett gäng fulla Argentinare flockades runt mig och ville ha pengar.

Portenos är ett väldigt stolt folk. Männen är uppklädda med dyra skjortor, finskor, fina byxor och ibland även jacka. Även fast det är runt 28 grader varmt ute. Dom går alltid stolt fram och överallt så ser man folk med djupa diskussioner och män och kvinnor som kysser varandra på kinderna. Kroppsspråker är väldigt levande och dom gestikulerar minst lika mycket som dom pratar. Tjejerna är verkligen snygga och dom går och beter sig verkligen som rikiga primadonnor. In med magen ut med bröstet, rak i ryggen en fast blick och en väldig sensuel gångstil. Vickande med höften, en spikrak linje och armarna svänger i takt med höften. Vilket gör att det ser ut som att dom är redo för att dansa tango. Blicken är väldigt rak och nonchalant och munnen är stängd med läpparna utputade.

Och angående de prostituerade så köpte jag inget, men fick betala ändå. Det var en vacker lounge, med de vackraste tjejerna jag någonsin sett som satt halvnakna och masserade mig och erbjöd mig olika tjänster. Man betalar för drinkarna och får tjänsterna gratis. Hur jag hamnade där är en annan historia och just nu är jag mest glad att jag tog mig därifrån. Tydligen så drack flickorna 3 drinkar medans jag var där och varje drink kostade över 100kr. Jag betalade och gick!

Som ni hör så är jag rätt lycklig och har verkligen the time of my life. Spanska lärarna är verkligen fantastiska och dom fick ta emot en sliten Aron idag eftersom jag aldrig förstod att jag skulle ha morgonlektioner. Gårdagen slutade inne i den underbara stadsdelen Palermo tillsammans med en Kanadensare, en Australienska, en engelsman och en skotte. Men jag åkte därifrån tidigt vid 3-tiden eftersom jag mot slutet mest låg och sov.

Idag har milhouse en av tidernas största fester. Feliz cumpleanos! Una ano....

Chau /Aron


Kommentarer
Postat av: Bästa Katten

Hola!

Lär dig för sjutton dansa tango nu när du är i Argentina!!! I helgen fick jag veta av en avlägsen tremänning till mig att hennes yngste son Johannes åkte till Argentina, Buenos Aires samma helg som du och ska stanna borta 6 månader!

Ha det!

2009-11-17 @ 05:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0