Idag regnar det

Igår morse så checkade min kanske närmaste vän här ut från hostelet. Jag gick runt hela dagen och var lite smått irriterad över att jag missade henne vid frukosten och att vi inte hunnit byta några sorts kontaktuppgifter.
dagen efter spanskalektioinerna bjöd inte på särskilt mycket mer än några timmars kämpande för att få lite sömn. Därefter köpte jag en fryst pizza som jag hade tänkt värma på hostelet, men när jag kom tillbaka så upptäckte jag att vi inte ens har en ugn här. jag åt runt halva den äckliga pizzan som jag värmt i mikron och satte mig sedan vid baren och undrade vart alla höll hus. Då helt plötsligt min vän dyker upp på hostelet och bjuder med mig till en tangoklubb. Jag var lite tveksam först till att gå ut på en klubb och dansa tango utan att ha tagit lektioner. Men jag ställde in mina koncert-planer och drog ut till en stor gammal lokal där dom hängt upp allt möjligt konstigt på väggarna. Ljuset där inne var någon sorts hemmagjord gigantisk ljuskrona där vanliga glödlampor i olika färger hängde. Allt var gammalt, sakerna på väggarna var mest gammalt bråte men allt tillsammans gjorde lokalen otroligt vacker och det här var nog första gången jag verkligen kände att jag var i Argentina. Jag var med på grupplektionerna och hade väldigt svårt att hänga med eftersom jag inte förstod ett ord av vad dom sa. Men det var runt tio stycken vackra tjejer som gärna ville dansa och hjälpa mig med stegen, så jag hade väldigt trevligt.        
     Tillbaka på hostelet igen så ville jag mest gå och lägga mig, men som vanligt så var det en stor fest här. Efter att jag köpt en öl och sagt hejdå till min vän, så var jag lite trött och faktiskt lite ledsen. Så jag satt mig i en soffa själv i ett hörn där ingen satt. Direkt så kom det två stycken Holländska tjejer fram och satte sig på varsin sida om mig och var väldigt pratglada och nyfikna på vem jag var. Jag kom in i rätt humör igen och hängde med i festen som i vanlig ordning slutar kl två, för att sedan gå vidare till någon häftig nattclub. Den kvällen var det Crobar man kunde skriva upp sig på, vilket jag gjorde och voila. Så var jag där. En nattklubb med en massa häftigt ljus, laserstrålar och killar som försöker sälja på en ecstacy. Det sög så jag lämnade klubben tidigt vid 5. Jag hade lite svårt att hitta en taxi och en hora slet i mig och tafsade medans jag försökte hitta rätt.

Det har varit mycket sjukdom här och idag känns det som att jag inte lyckades klara mig. Dagen har hittills hunnit bjuda på bråk i mitt rum mellan Min Brasilianska vän och en galen brittisk kille som rent ut sagt idag har visat sig vara en riktig idiot. Allt bråk över en säng. Jag mår inte särskilt bra idag och inte ens efter att jag och Shiran varit ute och käkat så mår jag bättre. Jag har upptäckt att mina pengar är falska och det verkar vara ett väldigt stort problem här. Skillnaden är minimal, men vart man än handlar så är dom väldigt noga med att kolla så att pengarna inte är falska.

Klockan är nu 15.50 och det är kallt och har regnat här i Buenos Aires. Jag vet inte vad kvällen kommer att bjuda på, men jag har varken ork eller lust att göra något särskilt. Idag står det på tavlan att Milhouse bjuder på en liten fest och sen vidare till stans bästa nattklubb.

Ha en fortsatt trevlig helg
/Aron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0