Svidande bondbränna

I gotta a feeling... Samma musik, samma typ av människor och samma fester. Personalen är så fruktansvärt långsamma, att det känns som att dom ignorerar en. Internet fungerar fortfarande inte här, dom blandar ihop och tappar bort tvätt och saker och ting fungerar bara allmänt dåligt. Jag har gnällt, jag har varit irriterad, jag har varit nere och jag har gått och burit på någon sorts frustration. Igår så fick vi t.o.m. avsluta spanskalektionen en halvtimme tidigare för att min hjärna verkligen inte fungerade. Lektionen var obekväm och min annars så sprudlande glada lärare var väldigt dämpad då lektionen började med att jag var irriterad över att hon kommit 15minuter för sent. 
   Idag är det en bra dag. Solen skiner, jag har kopplat av från stadsmiljön och milhouse ett tag genom att hänga i den vackra hamnen puerto madero. Jag har lyckats dra på mig en riktigt seriös bondbränna, toppat med röda kinder och en röd skinande näsa. Kvällen hoppas jag kommer kunna bjuda på någon sorts tangoshow, men jag tror att vi är för sent ute och min portugisiska vän ligger och sover. Sen jag skrev sist så har jag hunnit testa ännu en klubb, hunnit äta en massa kött, hunnit testa fina Argentinska viner, hunnit fira ännu ett milhouse hostel på sin födelsedag, lyckats hitta stadens vackra lugna parker och igår så var det ett klassiskt milhouseparty här och transfer till Crobar som jag var på förra fredagen. När redbull tog slut här på hostelet så fyllde han istället upp ett helt glas med vodka och jag behövde inte betala för min redbull&vodka. Så jag blev en aning onykter och vände från Crobar tio minuter efter att jag kommit in och tog sen en taxi hem igen.

Klockan är nu 21.10 och magen börjar kurra. Jag är lite irriterad över att inte ha hunnit med allt jag hade velat göra idag och festen igår kändes fruktansvärt onödig. Men som sagt så är jag på bra humör och jag hoppas på att kunna göra något roligt av den här kvällen och slippa vara på milhouse med alla partyglada Australienare. Idag är sista dagen för mina Israeliska vänner som jag bott tillsammans med i tio dagar och det är alltid lika spännande att se vilka dom nya är. Påväg upp till mitt rum mötte jag en tjej från personalen som berättade att hon placerat en Aaron ovanför min säng och tyckte att det var lite roligt. Efter att ha konverserat lite med de två nya killarna så visade dom några foton och det visade sig att jag var med och posade med dom på ett par kort här på milhouse. Så tokigt det kan vara ibland....

Trevlig helg /Aron

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får inte komma hem utan att ha lärt dig dansa tango... kom ihåg att alla bara är människor

och njut av solen för här är bara pissväder

kram mamma

2009-11-30 @ 16:29:01
Postat av: vitamin c

hej! nu är det dags för en uppdatering tycker jag :)

håkan har också börjat läsa din blogg. hoppas du har det bra. kram /c

2009-12-01 @ 22:47:22
URL: http://ciaocicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0