Go with the flow

Nu börjar det vara ett tag sen jag skrev och som det lät på det senaste inlägget så borde jag vara tillbaka i Argentina igen. Men jag följde med den lilla medvind jag har just nu och bokade mig själv ännu en vecka på skolan och ännu en vecka på mitt hostel. Så vad har hänt som fick mig att stanna längre? Egentligen inget särskilt, inget direkt nytt har dykt upp och jag har heller inte ändrat min sinnesstämning.

Sen senaste inlägget så har jag haft fem till sex timmars spanskalektioner om dagarna, har fått träffa en ny klass på eftermiddagarna och gått till min gamla på mornarna. Man märker hur folk börjar komma närmare varandra och vi kommer oftare och oftare in på sidospår på lektionerna då vi ofta formulerar frågor och svar. Jag har spenderat väldigt mycket tid tillsammans med Paola på kvällarna och i princip hela helgen. Det har blivit en hel del drickande och jag har gjort av med rätt mycket pengar. Eftersom jag stiger upp hyffsat tidigt på mornarna och hon har nio timmars arbete varje dag, så bestämmer vi oss alltid för att bara äta middag och sedan ta det lugnt. Men av någon anledning så lyckas vi alltid trigga varandra till att vara crazy. En massa öl, en massa sjuka skämt, strövande runt på stan, öl inne på livsmedelsaffärer, taxiturer runt halva Santiago för att hitta något öppet ställe att köpa öl, en hel del sushi och en massa annat som tyvärr är lite väl cencurerat. Men även om nätterna varit långa och sömnen liten så har jag skött min spanskastudier rätt bra och även fast det är väldigt förvirrande just nu så lär jag mig mycket. Jag har inte sett mycket turistattraktioner och jag har egentligen inte gjort något turistiskt alls sen sist, förrutom lite parker. Men jag lär känna folk, jag får öva min spanska en hel del och jag bygger på en hel del fantastiska minnen. Den kommande helgen funderar jag på att åka en timme utanför Santiago eftersom jag hört att man kan göra en del fallskärmshoppning, klättring, rafting, paragliding eller något annat häftigt. Allt beror bara på hur dyrt det är.

Klockan är just nu 20.00 och jag sitter här och hänger med spanskaböckerna framför mig efter att ha tagit en liten siesta. Jag hoppas på att kunna förstå mina läxor, eftersom jag inte riktigt hängde med på dagens lektioner. Jag har tagit en Paolafri dag idag och hoppas på att kunna vakna upp utvilad till morgondagens lektioner. Middagen har jag redan färdig då det blev över från lunchen och det ser inte ut som någon har några särskilt stora planer för kvällen. Jag har lämnat in mina kläder på tvättning och sitter just nu med rätt illaluktande kläder och är lite irriterad över att en tröja försvunnit efter den senaste tvätten. Nu blir det en liten stunds tv-tittande, lite slötittande i spanskaböckerna och sedan värma upp min middag, som inte alls blev lika bra med mig som kock. Sen får vi se vad kvällen bjuder på...

/Aron Alakangas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0