Rik igen och ett nytt kort pavag

Okej... Vi borjar med igàr morse. Fortfarande utan prickar p.g.a. en oladdad dator och nya uttag som jag inte hittat nagon adapter till annu. Jag vaknade utan pengar och utan nagot bokat hostel. Det ar har Rafel kommer in i bilden och han har verkligen varit en klippa. Jag hade kollat upp allt pa swedbanks hemsida och hade ett telefonnummer att ringa. Jag och Rafael vandrade runt i timmar och letade efter ett lucotorio, vilket ar ett sorts internetcafè d´r man aven kan ringa ifran. Utan vidare lycka sa tog vi bussen till den svenska ambassaden, dar jag till en borjan fick informationen att detta var ett personligt problem som jag fick losa sjalv. Hon tipsade om att ringa mina foraldrar och be dom skicka pengar. Jag forklarade att jag hade ett telefonnummer och allt jag behovde var att ringa dit och hora vad jag kan gora. Telefonen fick jag inte anvanda eftersom alla samtal registreras och maste redovisas. Men med en massa tjatande sa fick jag tillslut ringa, 40 minuters samtal senare sa visste swedbank allt om mig och jag har nu ett nytt kort pavag till den svenska ambassaden i Montevideo, vilket borde anlanda pa tisdag. Pengar hade jag fortfarande inte, utan har lanat varenda krona av Rafael. Vidare till Punta del este dar jag mottes av fantastisk natur och ett lugn som bade ar underbart och lite frustrerande.

I morse vaknade jag med ett uppdrag. Att fixa pengar. Swedbank hade pratat om att dom kanske kunde ge mig en kontantutbetalning via western union. Jag fixade en bra deal pa hostelet och fick ett kort dar jag kunde ringa fran en vanlig telefonkiosk i ungefar tio minuter for ungefar 40 kronor. en lang vantan pa bussen in till stadskarnan, en busstur och en liten promenad senare sa hittade jag mig till western union och lyckades med knaglig spanska fa fram delar av mitt budskap. Jag hittade sedan en telefon och lyckades komma ratt pa forsta forsoket. numret var 0805-2054 671837976573 0046810111020 med lite spanska flervalstelefonsvarare emellan. Precis efter att killen fran swedbank svarat ja pa fragan "har jag all information jag behover nu" sa brots samtalet med en len rost som sa "hasta luego". Tillbaka till wester union och tjejen i disken forstar verkligen ingenting av vad jag forsoker forklara. Till min stora gladje sa dok det upp en kille som pratade engelska och efter ca: 30 minuter sa loste det sig och jag har nu en storre summa kontanter i min ago. Halleluja till ett valfungerande system.

Klockan ar nu 20.30 och jag har borjat kanna mig hemma pa det har hostelet. Det ligger valdigt langt ifran allt, men det ar det basta hostelet hittills och flera mil at bada hallen sa ar kusten fylld med vackra strander. Jag har hunnit med en trevlig bbq, lite strander och antligen tagit tag i veckans baksida med backpacking. Att tvatta! Vilket gjordes i duschen den har gangen. Vad kvallen erbjuder vet jag inte an. Det pratas om poesiupplasning i solnedg`ngen pa en vacker strand en 20 minuters bussresa harifran. Men jag ar ratt slutkord da jag varken ater eller dricker ordentligt. Det finns en liten livsmedelsaffara 20 minuter harifran och nu ska jag ivag och se om dom kanske har nagot atbart att erbjuda. Blir en battre beskrivning av Punta del este och dess omgivningar imorgon och bilder kommer upp sa fort jag hittat en kabel att kopa.

Hasta mañana /Aron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0