Dator återfunnen, men mobilen verkar vara stulen

Igår fyllde jag 24 år och firade dagen helt och hållet tillsammans med min Lärare Elisa. Hon hade jobbat hårt hela dagen, hade mycket att vara irriterad över och vi fick börja kvällen med att gå runt halva palermo för att hon var tvungen att lämna någon biljett som skulle iväg som en present till någon dagen efter. Hennes ögon ville stängas hela kvällen och det var mycket som kokade i hennes huvud. Men på något sätt så lyckades hon ha ett stort leende hela kvällen och till och från så skuttade hon till glatt och sa "feliz cumpleanos" och försökte rycka upp oss båda till någon sorts partystämning. Restaurangen var lokal, billig och en riktig pärla i utkanten av palermo. Tangoshowen var häftig och klubben var väl dold i en gränd och porten hade inga skyltar eller något som tydde på att det skulle vara någonting speciellt där inne. Som i många andra klubbar i gamla stora lokaler så var den största utsmyckningen en stor discokula i taket som reflekterade det amatörfärgade ljuset som kom från alla olika håll. Bakom oss sitter en gubbe och slår med händerna i bänkarna och upprepar samma fraser om och om igen och överallt runt omkring oss så fanns det folk i alla åldrar från 16 - 90 år. Folk som var där själva, par, familjer och kompisgäng och inte en turist så långt ögat kunde nå. Natten avslutades med tårta och te hemma hos Elisa. Tårtan var ett mycket lyckat försök till en klassisk svensk födelsedagstårta. Vid 2-tiden hade jag anlänt till hostelet igen och somnade snabbt utan problem, men sov dock lite dåligt då det var fruktansvärt kallt inne på rummet.

Idag har jag haft sovmorgon, endast en spanska lektion och sen spenderat dagen ute på stan på den gamla goda gatan "Florida" som alltid bjuder på levande musik, billig snabbmat och fantastiska glassar. Stan var idag fylld med demonstrationer och det var väldigt svårt att ta sig någonstans. Gatorna var avstängda och stämningen var väldigt hård.

Klockan är nu 19.40 och jag har precis hämtat ut min dator från receptionen som jag glömde i klassrummet tidigare idag. Det är en otroligt stor lättnad att den inte var stulen då jag inte kom ihåg ifall jag glömt den eller inte. I det här inlägget hade jag tänkt ge er alla mitt nya Argentinska nummer som jag skaffade igår, men tyvärr så verkar det inte bättre än att min mobil är stulen. Jag lämnade den framme ett tag för att ladda den, men ingen har checkat ut ur rummet och det ligger en del saker lite överallt i rummet. Så det finns fortfarande ett lite hopp om att den bara är bortstädad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0