Räknar dagar....

Hola!

Vart var jag? Jo, tangokvällen var awesome och det var mycket intressant att spendera en kväll med Buenos Aires överklass. Alla var högtidligt uppklädda, damerna bar pärlhalsband och herrarna var klädda i kostym. Stämningen var rätt lättsam och folk var skämtsamma och kände sig väldigt hemma där. Vid mitt bord så var det jag och ett äldre par ifrån Australien. Dom var av det rikare slaget och överklassen märktes tydligt. Dom skickade tillbaka det vita vinet för att det var för kallt och även köttet åkte tillbaka för att det var medium och inte medium rare som dom hade beställt. Men jag hade fruktansvärt trevligt med dom. Dom var lättsamma, lätt att prata med och vi hittade väldigt mycket att prata om. De få kunskaperna jag har om vin kom väldigt väl till pass och hur konstigt det än låter så kom min forskning om olika droger också väldigt väl till hands eftersom han var någon sorts läkare. Tangoshowen var verkligen över förväntan och jag hade gärna velat besöka en show i liknande klass igen, men pengarna säger nej.

Resten av dagarna har inte bjudit på särskilt mycket. Ett försök till att gå på La bomba, men vi kom försent och blev inte insläppta. Dagarna rullar på här och jag har mer eller mindre redan mentalt checkat ut från det här stället. Jag har haft otroligt roligt med mina senaste tre rumsgäster från Australien och Jamie från LA har verkligen gjort mina senaste dagar. Jag sitter nu ocftast hellre och ser film en trappa ner och jag försöker inte ta kontakt med folk på samma sätt längre. Det kanske låter som ett perfekt tillfälle för att vara seriös med spanskan, men jag har blivit en allt för god vän med vodkan och även om saker och ting inte är samma sak så är ändå varje dag en fest. Jag har börjat steka hamburgare på hostelet istället för att gå ut på restauranger och jag har börjat fundera mer och mer på vart jag ska ta vägen efter att helgen är slut.

Ikväll är det DJ-night, men tydligen så ska det vara en större fest än vanligt eftersom det är en farvälfest för någon som jobbar här. Alla fyra (Jamie och de tre Australianarna) har checkat ut från mitt dorm och jag trodde för en stund att jag skulle få ha mitt rum för mig själv en natt. Men för en halvtimme sen så flyttade det in tre stycken nya gäster från Australien och dom verkar väldigt trevliga. Inte de vanliga påartymänniskorna och jag tror inte att man kommer att ha kokain upp till knäna när man kommer in i rummet nu längre.

Klockan är nu 21.00 och festen börjar tjuvstarta. Jamie kommer tillbaka ikväll på festen eftersom att han jobbar här och känner killen som ska lämna stället. Just för tillfället är det den enda personen jag känner för att hänga med ikväll förrutom mina nya room-mates som verkar intressanta. Men men... Vi får se hur kvällen artar sig, just nu är jag lite onykter och kommer säkert att somna vid 12-tiden.

Ps. Köpte en ny mobiltelefon igår. Det nya numret är : (0054) 1166531032. Att ringa är nog rätt dyrt och priset för att skicka sms har jag ingen aning om. Men alla är fria att höra av er när ni vill. Men ifall ni vill snacka så är skype en bättre lösning.

Tills vidare... /Aron


Kommentarer
Postat av: Moises

Här händer det mycket :) DU få lugna dig med alkoholen pojk! satan >=) HMM är det dyrt i argentina?

Hade varit kul o prata med skype låter inte som min grej >=S take care!

2009-12-10 @ 03:37:48
Postat av: vitamin c

kul med mobilnumret! så snart jag har fixat gratis sms så kan du vänta dig en smsbomb :) var rädd om dig. /c

2009-12-10 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0