Review av punta del este

Det har hostelet ligger ungefar en 20 minuters bussresa ifran stadskarnan, ungefar fem minuters promenad fran den kanda surfarstranden bikinibeach och gar man i ungefar tio minuter sa finns det ett litet men praktiskt supermarket. Det finns en hel del uteliv men som endast ar oppet under sommarperioden. Det finns ingen riktig urbefolkning i den har staden utan hela stallet ar uppbyggt med sommarhus och en massa turister. Turisterna kommer fran andra delar av Uruguay, Brasilien och en hel del Argentinare. Framforallt porteños fran buenos aires. Sommarhusen har runtomkring ar verkligen top end av lyx och agarna maste vara grisigt rika. Punta del este skulle man kunna beskriva som nagot valdigt sotsliskigt och det finns en hel del strander och finare restauranger att gotta sig med. fyra natter ar full tillrackligt och en dag mindre hade nog varit mer lagom.

Vid forsta asynen sa mottes vi av en valdigt slapp atmosfar och en valdigt lyxig och lattsam stamning. Tjejen som checkade in oss ar galet sot. Hon ar en latinaversion av en svensk vit, frakning och rodharig tjej. kladstilen ar lite at hippie-hallet och hon har ett stort busfro-leende, ar 21 ar gammal och lite av en charmig snorunge. Vi har aven spanskalararen som ar fran ecuador, hon ar 27 ar gammal och hon ar mer av en rastafari med salsa i blodet. Stadarna har ar valigt pratglada, skrattar mycket och ibland kanns det som att det ar mer personal har an gaster. Hjartat med det har hostelet ar bakgarden som innehaller en pool och en mycket trevlig bar som alltid spelar antingen elektronisk musik eller reggea. Allt ar perfekt upplagt for harliga bbq-kvallar och fester varje dag, men av nagon anledning sa ar det alltid tomt dar ute. Gar man ut under happy-hour sa ar risken valdigt stor att man star dar sjalv och dricker tillsammans med all personal.

An sa lange sa har jag hunnit med en bbq-kvall med lite gratis salsalektioner, jag har hunnit vandra pa bikinibeach i solnedgangen tillsammans med de tva homosexuella brasilianarna Alan och Rafael, jag har hunnit ranna runt i stadskarnan och fixa mig ett par flipflops och en bunt med pengar, jag har hunnit ta bussen harifran till en nudist-strand dar man kunde skutta runt och kanna sig fri, jag har hunnit lifta med annu en homosexuell Brasiliansk kille som aven bjod in mig till ett gayparty ikvall som jag nog kommer att hoppa over och igarkvall sa akte jag, Rafael och tjejen fran receptionen in till nagon bar och motte upp hennes vanner. Jag har haft det bra har, men lugnet och avstandet till allt ar ibland frustrerande och det kanns som att jag mest vandrar runt pa hostelet och inte vet vart jag ska ta vagen. Hojdpunkten har har antingen varit bbq-kvallen eller natten till idag som bjod pa en massa skratt och trevliga minnen.

Klockan ar nu 16.20. Jag ar grymt seg idag eftersom att jag kom "hem" efter klockan sex imorse och jag har verkligen inte gjort nagonting alls idag. Ett par ifran staterna som jag larde kanna valdigt bra akte just och nu kanns det ratt trist och tomt har pa nagot satt. jag kommer att joina bbq-kvallen ikvall och hoppas pa att det leder till nagon sorts utgang. Men just nu sa ska jag slumra framfor tv:n, sorpla lite mate och sen kolla lite efter ett nytt hostel i Colonia. problemet ar bara att jag inte kan boka nagot utan mitt kort, sa jag far hoppas pa det basta imorgon. Jag hoppas att Colonia ar lite mer av en stad och att jag kommer att hitta en adapter till datorn och en kabel till kameran nu nar jag faktiskt varit lite seriosare med kameran och har lyckats ta en del fina bilder.

Chau /Aron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0