Ute i dimman igår, ute i det gröna idag

Sekunden efter att jag skrivit mitt förra inlägg, så kom killen från det nya svenska paret som flyttat in här och som delar samma lärare som mig och knackar mig i ryggen och vill att jag ska hänga med dom och ett gäng och ta några öl. En dusch senare sitter jag här nere, men inte med dom eftersom jag inte han längre än till baren innan jag lyckades hamna i ett annat umgänge.  Vi slog ihop gängen för en stund, ända tills vi blev avbrutna av att de gratis grupplektionerna i tango startade. Självklart så hänge jag på och fick det bekräftat ännu en gång. Jag är ingen dansare! De här lektionerna var iallafall på engelska och stämningen den här gången var lite mer turistisk och lite mer lekfull. Vi skrattade, hade roligt och lyckades faktiskt lära oss ett par steg. Efter allt dansande, så ryckte det lite i tangonerverna och vi blev lite sugna på att gå på ett tangocafè. Det blev ingen större utflykt eftersom en av stadens bästa tangocafèr ligger så nära att det t.o.m. är deras internet vi snyltar på, här på milhouse. Kvällen bjöd på mycket skratt, häftiga shower, mycket vin och dyr men god mat. Ingen av oss kände att kvällen var slut därefter så vi bestämde oss för att dra oss vidare. Vi svängde förbi milhouse en sväng, så jag tänkte passa på att göra något på rummet (minns inte vad) medans dom väntade där nere. Jag har ingen aning om hur länge dom väntade, men jag kom aldrig ner igen. På något sätt så lyckades jag under de få minuter jag var i rummet att somna och jag vaknade imorse med kläderna på och med ny gäster i rummet...

Idag hade jag den trevligaste spanskalektionen hittills. För runt 1,50kr så tog vi tåget 30 minuter, bort från staden och ut i det gröna. En massa mate-drickande, lite extra jobbande på min bondbränna, trevliga pratstunder och en fridfull tur runt den by-liknande staden. 17-åringarna hade sin skolavslutning och var nedkletade med färg, gick runt och kastade ägg och skuttade och tjoade någon ramsa som nog kan jämföras med vårat tjoande efter att vi tagit studenten. Det var iallafall mycket trevligt och jag börjar komma min 38-åriga lärare Ana väldigt nära. Jag blir inbjuden till allt möjligt och hon verkar verkligen tycka om mig. Ana är en väldigt liten person med ett väldigt speciellt utseende. Hennes fingrar är små stumpar, hennes ansikte ser ihoptryckt ut och mycket tyder på att hon är född för tidigt. Hon är grymt sympatiskt, kreaktiv och alltid väldigt intresserad av allt jag berättar om Sverige och om mig själv. Nu på onsdag är jag bjuden på releasefest tillsammans med några stora artister från Argentina och anledningen till att vi får komma är för att Ana är fotograf och har tagit kortet till deras cd.

Klockan är nu 19.30 och nu sitter jag omgiven av två av killarna jag hängde med igår och dom diskuterar hur dom vill lägga upp kvällen. Dom är frågvisa eftersom jag är gammräven här nu, medans dom är nya och inte vet så mycket om staden. Det blir nog några klunkar ur min 20krs 7:a vodka och sen nån öl i baren och sen se vart det leder. Jag är väldigt irriterad över att en viss person som jag skulle träffa i helgen inte har hört av sig och mycket tankar om varför går runt i mitt huvud. Jag känner henne egentligen inte, men jag tycker väldigt bra om henne och hon verkar tycka om mig också. Så jag skulle verkligen vilja hinna spendera lite tid med henne innan jag lämnar staden. Men mer om det i nästa avsnitt...

Trevlig helg! /Aron


Kommentarer
Postat av: MalinD

Det är bra Aron. Skaffa dig en mogen kvinna:)

2009-12-06 @ 10:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0