En miniversion av ett trevligare Buenos Aires

Hejdå Milhouse, Hejdå Buenos Aires och Hej där Uruguay. En väldigt bra natts sömn, en hyffsat tidig morgon, en färja, en buss och den sista sträckan i en billig taxi med plexiglas mellan förarsätet och baksätena och sen var jag framme i Montevideo och såg mitt hostel framför mig. Jag klev in till något som såg väldigt likt ut en vanlig villa, jag blev väl bemött och jag kände en varm och bra känsla sprida sig i kroppen. jag skrev på några papper, betalade mina tre nätter här och gick upp till mitt dorm. Den första personen jag mötte i mitt dorm, var en väldigt smal tjej med Italiensk utseende som kom från Österrike men som tydligen var Italiensk . 20 minuter efter att hon presenterat sig som Sabina så hade jag hunnit ta en dusch och vi var nu påväg ut till någon sorts gatukoncert som skulle äga rum ikväll. Det var tydligen inte rätt band och rätt kväll, men kvällen bjöd på en middag som jag för övrigt inte blev mätt på och en stor rundtur på stan.

Första åsynen av staden var inte imponerande. Men jag älskade stämningen, det lugna och trevliga folket och hur staden kändes som att det var en enorm by inspirerad Av BsAs. Här finns det ingen stress, folk dricker sitt mate överallt och ungar leker och spelar fotboll i parkerna medans resten av familjen sitter i närheten i gräset och tar det lugnt. Några gator senare så är det tango i full rulle och här brydde sig ingen om att verka proffessionella, utan rockade istället på med sin egen version av tango. En bit utanför staden så slogs vi direkt av hur likt det området var området "Palermo" i BsAs. De mysiga barerna, de låga nybyggda husen, ljusen och den allmänt lugna och fest mixade stämningen. Mitt emellan området som vi till våran stora förvåning såg hette Palermo och vårat hostel så ligger det en park som har kört igång sina december-marknader på kvällarna och jag bara längtar tills jag får åka dit imorgon och då lovar jag er att jag kommer att ta kort (Vilket jag har varit fruktansvärt dålig på hittills). Vi fick lite bråttom tillbaka till hostelet eftersom vi båda verkligen behövde hitta en toalett och nu sitter jag här med ett utmärkt fungerande wifi. Grattis Sverige!

Klockan är nu 00.15 och det är bara tre timmar tidigare här än för er i Sverige. Jag är fruktansvärt törstig och lite hungrig efter min allt för lilla portion mat. Det finns varken vatten eller mat att köpa här, men tydligen så ska det inte vara några problem att dricka kranvattnet, så jag får väl ge det en chans. Det blir inget större partaj ikväll, utan jag satsar hellre på att sova gott, stiga upp i god tid, köpa badbrallor, lite solkräm och sen söka upp närmaste Playa. Nu blir det en snabb rundtur ute på bakgården där det pågår ett lite bbq-party och sen direkt upp emot sängen. Sen blir det en....

Ny vecka och nya tag /Aron

Kommentarer
Postat av: isa

Nice, låter riktigt trevligt :)

2009-12-14 @ 11:35:55
Postat av: Monka

Wow, det låter som om du har kommit till en riktigt trevlig plats! Skönt att höra att resan dit gick bra också. Ha det fint!

//Monica

2009-12-15 @ 01:37:40
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Aron, nu börjar äventyret, hoppas forsättningen blir bra och nya saker uppenbaras. här förbereder vi oss för jul i ett snökallt norrland kram från mamma

2009-12-15 @ 20:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0