Ännu ett dygn på milhouse

God afton alla!

Ett par dagar har nu hunnit gått på milhouse hostel och jag har börjat komma in i någon sorts bekväm vardagslunk. Dagarna flyter på och just nu känns det inte som att så mycket händer. Jag känner inte längre att jag måste försöka gå runt och skaffa vänner och folk finner mig ofta sittande i soffan med en dator i knät, en bunt papper och en flaska vatten framför mig. Kvällarna bjuder fortfarande på överraskningar och igår så anlände det runt 10kg Brasiliansk silikon hit i 5 skepnader. Gårdagen var en lite medioker dag, jag ville inte göra så mycket och jag t.o.m. dissade min tyska tjejkompis då hon frågade vad jag skulle göra under kvällen. Jag satt och tittade ner i datorn och mumlade "I don`t really want to do anything tonight". Precis påväg i säng så kom min Israeliska roomie jiras in och ville dra en match biljard. Det tog inte så lång tid att förstå varför han var så lyrisk över att ta en biljardmatch och kvällen bjöd på en massa skratt då vi hängde med de kanske sjukaste tjejerna jag någonsin träffat. 10kg Brasiliansk silikon! Vilket dom gärna skröt med och som dom gärna ville att vi skulle torka av med händerna då dom spillde drinkar över sig själv. ARRIBA! ABAJO!

Det här hostelet har gott om Australienare och just Australienera finner jag som ett väldigt självsäkert folk som ofta är rätt kraftfulla i sina uttryck och har väldigt lätt för att köra över folk. Men dom är ödmjuka och tror inte alls att dom är bättre än någon annan. Har träffat några från nya zeland och även dom är väldigt kraftfulla i sitt uttryck, men dom är snäppet mer stolt över sig själva och sätter en stark machostämpel på sig. Hittills har jag bara träffat 2st från Tyskland och där är den kulturella skillnaden minimal och det finns egentligen inga skillnader att diskutera och dom är lätta och trygga att komma överrens med. Hostelet är nog dominerat av folk från England och där är skillnaden inte särskilt stor heller. Men man märker en viss självsäkerhet som jag tror kommer från att dom hanterar språket på en helt annan nivå. En Amerikan, En Kanadensare, några spaniorer, någon italienare, brasilianer, mexikaner, colombianer m.fl och dom som jag funnit som mest intressanta på det här hostelet är de som kommer från Israel. Av någon anledning så är det dom som jag kunnat sitta och filosofera med, analysera folk, prata om fördomar och kulturella skillnader och dom är ofta väldigt politiskt insatta. Dom tar världen för vad den är och verkar inte leva i någon sorts bubbla inom den imaginära världen som vi trygga svenskar ofta gör. Hostelet innehåller 2st svenska tjejer som verkar vara rätt blyga och försiktiga och då det vankas till fest så vill dom gärna "släppa lös" och står och dansar med en drink i handen. Men hur mycket dom än försöker släppa lös så håller dom en stark integritet och tänker gärna efter en extra gång på hur dom ska släppa lös för att inte se dum ut. Tyvärr så ser grupperingarna ut så att det är uppdelat land för land och även om rasblandingen finns här så är det väldigt tydliga grupper efter nationalitet.

Klockan är 12.50 och nu ska jag ta mig iväg för ett lunchsnack, och göra mig redo för nästa spanska lektion. Jag ligger efter i spanskan och lärarna kör verkligen hårt med mig och går väldigt snabbt fram. Imorgon är Engelska bannat och min spanska är långt ifrån så bra. Ikväll blir det ingen fest, nu måste jag på riktigt göra mina läxor!

Adios mi amigos Suecia /Aron

Kommentarer
Postat av: Moises

Argh låter sjukt kul! Önskar man kunde göra nåt sånt! men ja e så dålig på dra iväg helt själv! måste ha någon som jag kan luta mig tillbaka till.... u know !?! :) Naemen nu tyck ja du borde plugga lite!

får en känsla av att du inte får mkt tid över!



Förresten "adios mi amigos suecia" skall vara "Adios mi amigos de suecia" annars blir det jätte knasig mening "hejdå mina vänner sverige" =D.

Dom där små orden är viktiga :)! ha de gött!

2009-11-18 @ 19:34:09
Postat av: isadora

:)

2009-11-20 @ 22:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0