El fin de semana

Jag sitter i vanlig ordning en trappa ovanför baren/lobbyn/receptionen med en dator i knät. Även fast det är en trappa upp så är det inte en annan våning, utan mer som någon sorts terass där man kan stå vid stängslet och titta ner över folket. Ljudet är rätt distansierat och även fast ljudnivån ofta är rätt hög även här uppe så är det här en bra plats att sitta och ta det lugnt en stund. Trots att jag sitter med min netbook i knät så är folk alltid artiga och frågar ifall jag väntar på någon av de tre datorer som står här. I väntan på att en dator ska bli ledig, så hinner man alltid ha en snabb konversation och precis då personen börjar bli intressant så blir datorn ledig. "Where are you from" är hostelets vanligaste fras och den frågan kommer oftast redan innan man sagt hello. Förrutom i väntan på datorerna så är hissen en väldigt bra mötespunkt där man precis hinner presentera sig, lägga fram sig själv som intressesant och sen ha en connection där isen är bruten och man utan problem sen kan gå sätta sig vid samma bord. Förrutom hissen så har vi den självklara mötespunkten. Baren. I väntan på service så hinner man alltid byta många ord och vid de tillfällena så har man oftast hittat vilka man ska spendera kvällen med.

Igår anlände det en Kvinna från Österrike och en Man från Brasilien till mitt rum. Kvinnan från Österrike är runt 30-35år och heter Rachel. Mannen från Brasilien är 30 år och hans namn lyckades jag inte lägga på minnet. Han är en kraftig, mörk och väldigt skäggig man som vid första åsynen påminner mycket om en Saudiarab. Han pratar grovt och sa inte särskilt mycket första gången han klev in i rummet. Och ärligt talat så kändes han lite skrämmande. Senare på kvällen så kom han upp, var finklädd, lite lullig och väldigt pratglad. Vi hamnade i baren innan hans sällskap skulle komma på 15min. planerna blev ändrade och vi hade ungefär en timmes intressanta filosofiska diskussioner i väntan på att han skulle åka, om livet innan jag tänkte "What the hell" och följde med honom till Palermo som man skulle kunna beskriva som ett Aya napa beläget i utkanten av Buenos Aires. Vi klev ur taxin och där stod det 16st väldigt vackra Brasilianska tjejer och vi påbörjade färden mot klubbarna. Ingen av tjejerna pratade engelska och de här tjejerna påminde ingenting om de Brasilianska tjejerna vi har här på hostellet. De här tjejerna var väldigt söta, ett trevligt uppträdande och hade lite av den svenska försiktigheten. Klubben vi gick till öppnade inte förrän 2.30 och vi hamnade på en annan liten bar istället (Ungefär i storlek med umeås O`learys) Där någon sorts dragqueen komiker uppträde. Även fast jag inte förstod ett ord av vad han sa, så var det en av de roligaste showerna jag någonsin sett. Brudarna drog vidare till själva huvudklubben och jag och Brassen tog en taxi hem till hostelet.

Klockan är nu 12.20 och dagens spanskalektion var mest repetion av det jag lärt mig tidigare i veckan (tack för det). Idag är det fredag och även för mig så är en helg varmt välkommen. En paus från spanskan, lite mer tid att sova på mornarna och kanske lite mer fest skulle sitta fint. Helgens homework är att prata med två stycken människor på spanska och ta reda på så mycket information som möjligt om dom.

Buen fin de semana /Aron Alakangas


Kommentarer
Postat av: isadora

fest :) det är välförtjänt efter en vecka ren teori av spanska

2009-11-20 @ 23:16:47
Postat av: Rickard

Låter som att det går ganska bra för dig på andra sidan jorden =D Fortsatt lycka till Aron!

2009-11-21 @ 11:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0