Heatrow! Lite finare och lite mer arrogant

God Afton mina vänner!

Nu är resan påbörjad på riktigt och jag sitter i London, närmare bestämt Heatrow och ifall vi ska vara ännu nogrannare så sitter jag precis utanför Gordon Ramsays kända  flygplatsrestaurang, Plane food. Klockan är ca 19 lokal tid och det är ca 2,5 timme tills flyget går mot Buenos Aires via Sao Paolo.
    Dagen började rätt slappt med en heldag på arlanda. Danne gick runt och hälsade på sina arbetskamrater och sen satt vi och fikade en stund, för att sedan gå runt bland alla de grymt trista butiker som finns där. Efter att vi tagit farväl, jag passerat säkerhetskontrollen och sedan satt och väntade på flyget så gick det upp för mig att jag faktiskt nu var påväg. På riktigt! När flyget lyft precis ovanför molnen och solen lyste som en solnedgång precis vid kanten av molnen så färgades hela himmelen lila och ett stort leende spred sig på läpparna. "Fan nu är jag påväg" sa jag tyst för mig själv och tog upp min lonely planet guide över Argentina och började läsa och drömma mig bort. 
   Men för att återgå till Heatrow. Allt jag har hört om Heatrow är att det ska vara galet stort och en hel del fancy butiker överallt. Men eftersom jag var lite feg och var rädd för att gå vilse så guidade jag mig direkt fram till Terminal 5, gick igenom säkerhetskontrollerna och blev därför fast på en rätt liten del av hela flygplatsen. Men även här finns det en hel del butiker, allt är väldigt elegant och det ser ut som att man skulle befinna sig i ett lite finare köpcentrum. De flesta som är här är rätt uppklädda och hänger i caviarshoppen, champagnebaren eller här inne i Gordons restaurang. Vakterna går framåt med huvudet högt och har en fast blick medans personalen i butikern ofta är väldigt självupptagna och gärna står och pratar med varandra. Det är lätt att känna sig ignorerad, ända tills man ber om hjälp och då kommer den falska artigheten fram där dom slänger med ord man inte ens skulle använda mot sina närmaste vänner. Kulturskillnade från sverige är inte enorm här, men jag tror inte att jag skulle se en stor skäggig vakt gå runt och svänga med batongen och vissla till "tänk om man hade en liten liten apa" som jag såg på arlanda. Men jag trivs rätt bra här och det är mycket lättare att roa sig här än på arlanda.

Nu ska jag återgå till mitt heltidsarbete att analysera alla människor som rör sig här. Min betaltid är snart slut och tjejen som sitter bredvid verkar ha en alldeles för privat diskussion med sin pappa för att det ska kännas bekvämt att sitta kvar. Men jag återkommer så fort jag har installerat mig på Milhouse hostel i Buenos Aires. Ha det så bra tills dess och fortsätt att lämna kommentarer!

Ps. Om ni någonsin kommer till heatrow på terminal 5, gå in och ät på giraffe! Gladare och trevligare personal har jag nog aldig träffat på någon annan restaurang. Maten är tyvärr rätt typisk brittisk och inte alls mycket att hänga i granen.

Love /Aron

Kommentarer
Postat av: Malin

dethär är så mitt nya blogghäng :) jag och stefan kommer typ läsa den tillsammans.



ha så kul nu, ta hand om dig! köksbordet är superfint, särskilt nu när vi fick en jättefin vaxduk att ha ovanpå :P



kram!!

2009-11-14 @ 01:40:59
URL: http://ekofin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så kul att läsa det du skriver! Hoppas verkligen att du uppdaterar ofta. Jag har lagt din reseblogg som länk till min och det ska bli så spännande att följa din resa.

Ha det så gott...

2009-11-14 @ 09:11:09
Postat av: Malin D

Fortsätt att analysera men undvik att glo alltför mycket. Det kan bli obekvämt :) Nu ska jag åka på jobbet, familjehelg och jag ska ansiktsmåla lite kids om de törs.

Ha de bra

2009-11-14 @ 09:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0