Slut på skolan och sista natten på, Ají hostel!

Fredag igen! Ingen speciell fredag men ändå helt olik förra fredagen, fredagen innan dess och alla fredagar jag upplevt hittills under den här resan. Jag känner mig väldigt glad och uppåt och ser väldigt varmt på livet just nu, jag känner mig rätt fri nu när skolan har slutat och jag ser framemot mina kommande öventyr. Men samtidigt känns det lite ledsamt att lämna de människor som jag lärt känna under dessa tre veckor på skolan. Läraren Andrés som inte ens är min lärare, som jag har hängt med i stort sett varje rast vill komma och hälsa på i sverige, mina klasskamrater  Maria, Elisandra och Merit har jag haft väldigt trevligt tillsammans med, men jag kommer troligtvis aldrig träffa dom igen. Den svenska tjejen Emelie med mörkt hår och flätor som sitter i soffan på rasterna klingar på sin gitarr, pratar öppet och varmt om livet, pratar fem olika språk och som trots sin naturliga öppna naturnära utstrålning älskar det övernaturliga och på skoj utövar olika övernaturliga lekar, kommer jag självklart också att sakna. Det är mycket saker med livet som student långt borta på andra sidan jorden som har fångat mitt intresse och utbytesstudent är inte alls otänkbart vid ett senare skede i livet.

Men min tid här i Santiago är inte slut ännu. Jag har ännu en natt här på hostelet och imorgon så har jag lurat med Paola till en nationalpark en timme utanför Santiago där man kan utöva häftiga saker som t.ex. rafting, bungyjump, trekking, paragliding, fallskärmshoppning och mycket mer. Det kommer säkert att kosta en slant, men nu är det banne mig dags att vakna upp och börja försöka få upp farten igen. Mitt pass ligger fortfarande säkert på den svenska ambassaden och troligtvis så hämtar jag upp passet på måndag i samband med att jag lämnar världens mest avlånga land med världens längsta kust och ännu en gång åker in till Sydamerikas egna Europa, Argentina.

Klockan är nu 13.45. Precis som vanligt så är mina rutiner att jag efter skolan sätter mig en stund vid datorn för att sedan gå ut för en matbit och hänga runt på stan en sväng, komma tillbaka till hostet och ta en tupplur, göra mina läxor, ta det lugnt en stund och sedan skutta ner till tunnelbanan och ta nästa tåg till Paola. Den enda skillnaden idag är att jag är utan läxor och måste därför fylla min tid med något annat. Que, no se! Jag är rätt trött och skulle hellre sova en stund just nu än att fixa mat men jag vet att jag fungerar bättre ifall jag äter innan. entonces voy a comprar comida. Ahora!

Tack "Tandem" för mina tre veckors studier /Aron Alakangas

Kommentarer
Postat av: Moises

spännande tid du haft i chile! good and bad! >=P men slut på de! =D

Värsta är att du vet mer om landet än jag nu! =P

2010-02-22 @ 13:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0